torsdag 30 januari 2014

Vardagsglädje

Kan vara

Att snön kommit och lyser upp grönalund.
(fast i ärlighets namn hade jag nog hellre varit utan, kom den inte till jul så kan det kvitta ., skotta skotta :-( . )


Att pulsa fram i snöyra och stark blåst med dottern på väg.. . . .


Till ett litet mingelevenemang



Sippa ett glas rött och mumsa wraps för att sedan lyssna på några reseberättelser.


När jag matar fåglarna, så stannar den här lilla rödhaken (för det är det väl ? ) kvar så stilla och låter sig beundras.
Orädd sitter han och väntar tills maten är klar.


Och inne lägger sig hundungarna till vila efter en kylslagen promenad.
Du & Jag farsan.


Min undersköna orkidé som står i full blom.



Ett i det närmaste perfekt bak där det danska rågbrödet blev sådär superdupergott, mustigt och smakrikt och där baguetterna fick en hård yta och ett saftigt vitt poröst inkråm med en perfekt sälta.
Ja det gör min dag det.



Att jag sedan har varit hos vår goa fina snälla "privata" hudterapeut och fått ögonbryn såväl formade som plockade å colorerade, samt fått en undergörande massage med longering av min fantastiska jänta, det gott folk är nog den bästa vardagsglädje/lyx undertecknad kan tänka sig.

Ja det är några av mina glädjeämnen i vardagen det.

Små små saker som betyder så fantastiskt mycket.

Tack och hej leverpastej, nu fara och hämta dottern från föreläsning och sen lite lakritste.
Mums.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar