söndag 19 juni 2011

St Elmos Fire

Så heter min nya och vackra pelargon som nu står i full blom. Den tillhör familjen fingerpelargoner och är lite halvovanlig, känns nästan inte som en pelargon då både blad och blommor skiljer sig en hel del från de traditionella. Nu väntar jag ivrigt på att de andra lite ovanligare sorterna också ska gå i blom.


Och mer blomster i blom.
Kolla in min julros som jag planterade ut tidigt i våras. Så himla vacker. Och bara blommar och blommar trots att vi nu gått in i sommaren och den ska egentligen blomma december - april, måste trivas bra alltså.


Jo också var det fågeln som Mathilda räddade häromdagen, det kan vara en Näktergal tror farfar. Eftersom han är en hejare på fåglar så är det nog så också.

Mer kul.
Äntligen en ny kaffemaskin.
Och vilket kanongott kaffe det blir sen.
Halleluja.

2 kommentarer:

  1. Vad är det för märke på denna kaffebryggare undrar Eva :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken frän kaffemaskin! Hoppas du fått mitt mail! Ha en trevlig vistelse i GBG! Kramar från Mörrum

    SvaraRadera