torsdag 2 juni 2011

Billiga

Mycket nära att jag blockat ut mina killar idag.
Trampat ner all spenat och salladslök samt nästan all isbergsallad.

"Ja, jag har legat här hela tiden och var pappa är det vete hunnan...."

Alltså, hade dom inte kommit och tittat på mig med sina djupbruna ögon och "pussats" sådär som bara ett par ångerfulla gårdisar kan, när matte skrek och snudd på löpte amok på gården, ja då hade jag annonserat ut dom på studs.

Nä, men allvarligt.
Känsla - chock.

Sådde i påskas och nu var det på G.

Åsså får Texas och Tyson nåt spel och kastar sig upp i lådan och.....

Nu har jag lagt galler på, läst lusen av doggsen också startar vi om.


Ska nyså i morr´n.

Resten tar sig dock fint.

Nyskördad sallad till middagen, det min själ får vem som helst på bra humör.

Det gäller att hitta glädjeämnena.

Och veden är staplad och klar.

Före
Och sola ho skiner fortsatt, så skönt.

Efter
Nu kvällskaffe efter en skön utedag.

I morgon är en annan och ny dag.

Kramelikram.

Done.
Nu får vintern komma, om en sisådär 6-7 månader är  det ok.

2 kommentarer:

  1. Billiga hundar mottages tacksamt i Vinsbo! Ingen sallad sådd, ingen lök, ingen någonting faktiskt, och maskrosorna får de väl gärna trampa ner....
    puss och kram

    SvaraRadera
  2. Jamen nåt annat att trampa ner har du väl....Dom gillar att busa ju.
    P&K
    Jo, du får låna dom ändå om du vill.

    SvaraRadera