onsdag 29 juni 2011

Vinyl, krukor och en slända

Några av mina krukor. Nä, jag har ingen handelsträdgård, fast det ser så ut av krukmängden att döma.
Vi städar vidare i förråden och börjar nu se en ljusning i den berömda tunneln.
Hittar saker gör man också, som vinyl.
Himmel så mycket gamla skivor vi har samlat på oss och vilken nostalgi sen då,
Blev sittande en lång stund och bara utbrast.
- Nämen, den. SÅ bra. Å den, å..............
Ja sen hade en timme gått förbi.


 


I dag ska släpis få jobba hårt och sen efter det är det inte omöjligt att vi tar oss en halv fridag och sticker till stranden.



För, sola ho skinä och det är ett alldeles ljuvligt väder.
Känns lite tokigt att stå i ett förråd och jobba bort dagarna.
Men nu är det som det är.
Har man satt hin håle i båten får man ta i land fanskapet också.


Och kolla in den sländan.
Visst är den vacker?
För att inte tala om väldresserad, satt så fint och stilla så länge.
Kunde fota både framifrån och bakifrån och sidan och... Ja, den bara satt och satt.
Tänk att den slösade bort så lång stund på mig, den som har så begränsat med tid.

Nu ut och fortsätta fånga dagen, rensa, walka, bada och sola.

Tjingeling

3 kommentarer:

  1. Vojne, vojne, var väl bara "the band" jag inte riktigt kände igen. åtminstone väckte den lp:n inte några minnen i stil med de andra. Men du, loud ´n proud är väl ändå stöldgods (Anette)? Eller förresten, i skrivande stund kommer jag på att de andra två, troggs och flame nog är bills, eller minns jag helt tokigt ;)

    ...och så raskt över till något helt annat. du hyllar solen och jag blir folkilsken och vill helst bara ligga i källaren och flämta, tänk hur livet kan gestalta sig...
    puss och kram

    SvaraRadera
  2. Nix, loud´n proud no stöldgods och förresten så fick jag både Troggs och Flame, så dom är mina.
    Kom då, lite krycksång och kanske en sväng till Janne Önnerud ( ja, tänk den kröp oxå fram ur gömmorna)
    Nyss hemkommen efter en dag i solen och Ilove it.
    Visst är det konstigt ja. Men vi har ju javat och auktionerna och böckerna och .....allt annat
    P&K

    SvaraRadera
  3. men hittade du inte shakin stevens singeln då? eller culture club, eller gyllene tiders "dansar inte lika bra som sjömän"? (är det b-sidan till buddy holly?)ja,ja, minnen väcks då i alla fall när man börjar tänka på musiken man lyssnade på...
    p o k

    SvaraRadera