tisdag 19 juli 2011

Böcker, glass, cykel och sol

Sonen och jag är ensamma hemma, ja såklart T&T är också hänna. Eller som man brukar säga vad ska sleven vara......, eller som i detta fallet en gårdshund blir på gården och skäller ut alla eventuella intruders.

Efter en förmiddag bestående av hundskötsel, promenader, trädgårdspyssel så vaknade så äntligen junior till sin ömme moders oerhörda glädje.
Tjoho, äntligen lite sällskap.
Alltså nån att prata med och som inte hoppar upp och pussar en i ansiktet eller drar i fötterna och vill leka, vilket iofs är charmigt, men lite vanlig kommunikation är okey lite nu och då också.


Eftermiddagen kom och jag lockade med spelbutiken och den goda glassen som finns på stan. Han (sonen) svalde betet med hull och hår och hänkade med.

Dagen var som gjord för en cykeltur och glassätning, det hade jag insett redan på morgonen.
Men, det gäller att vara listig när man har en pre tonåring likväl som en "redig" dito om man vill få med dom på lite umgåsning.
- Onoff har världens utförsäljning, vi passar på att svänga förbi och kolla om det finns nåt fynd åt oss.
Så lät min lockelse förutom spelbutiken och glassen.
Klart det gick hem.

Grenslade så våra hojar och jonnade in på stan i det vackra, soliga vädret, också kom alltså iväg på en gemensam eftermiddagsutflykt.

Mysigt hade vi det, mumsade goda glassar och kollade spelutbudet, ja köpte även ett. Strosade och njöt av solen och gjorde även ett besök på bokhandeln.

Där inne är det min själ inte svårt att hitta något, är det nåt jag älskar så är det att gå i bokhandlar. Bläddra i böcker, känna på pennor, läsa roliga kort, bläddra i ännu fler böcker och bara njuta av atmosfären.

Ska jag ha en faktabok, en kokbok, en deckare, en biografi eller ja, angenäma problem är det.
Nu slutade det dock med att jag sparade mitt presentkort och köpte ett gäng pocketböcker under erbjudantet "köp 4 betala 3".

Taget, och på det så hade jag även en liten kupong så jag fick lite rabatt även på sonens bok.

Vilka affärer va.....



Nu har jag så mycket att läsa så det är rent skamligt.
Håller på med en novellsamling av Peter Robinson - skitbra, åsså nu dessa fyra nya pocketar och som grädde på moset ligger en ny Amelia och en ny Wellness och väntar på mig.

I landsproblem

Kaffe och Midsomer Murders nu och sen Peter Robinson för hela slanten.

Tjingeling på er kära allehopa, njut av dagarna, dom går så fort och man vet aldrig vad i morgon har i sitt sköte.
Kramelikram


2 kommentarer:

  1. Håller på med Theorins 3:e bok om Ölandsfolket, dom 2 du har framför dig är bra! Den 3:e hittils sådär!

    //Marie

    SvaraRadera
  2. Började i fel ordning, har läst den tredje och tyckte mycket om den. Hoppades att de två första skulle vara bra, bra att dom är det också. Nu ser jag fram emot den fjärde.
    Läst nåt av Yvonne Fridman?
    Ny bekantskap för mig som jag ser fram emot.

    SvaraRadera