fredag 8 juli 2011

Hemmakväll

Och tillika en ensam sådan.
Faktiskt riktigt skönt att ensamslappa efter en ganska aktiv dag.

Micke han for tidigt i morse mot kungliga Hufvudstaden där han skulle hämta upp sonen som kom per buss från släkten i Dalarna.
Far och son möttes alltså för att få ett grabbdygn tillsammans med onkel och Stockholmskussarna.
Mathilda, ja hon är på galej med kompissorna så det är således bara hundboysen och jag hemma.

Inget jag hänger läpp för som sagt, kan vara nice och som jag brukar säga;
"Kan man inte stå ut med sig själv, så kan man inte begära att nån annan heller vill ha ens sällskap"

Trivs alltså alldeles förträffligt och ja det är självvalt.

Plockat klart årets skörd av jordgubbar.
Syltat, rårört mer saft och fryst in lite mer gubbar.

Men nu är det slut på dom.
Snyft.


En stor portion sorbet i soffhörnet och en kopp kaffe nu samt lite tv-tittning innan det blir dags att vila ögat litegrann.
Uppstigning i morgon bitti klockan tidigt och avfärd mot loppisen där jag ska försöka avyttra det vi rensade bort ur förrådet förra veckan och som var för "fint" att ta till tippen.

Också sommar då.
Vilket program hon gjorde konstnärinnan Karin Broos, helt klart det bästa so far enligt mitt tycke och som grädde på moset spelade hon kanonmusik också.
Tänker inte berätta vad hon pratade om, säger bara lyssna.

Karin Broos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar