torsdag 21 juli 2011

Lookalike?

Fick en liten varelse, en figurin, av en kompis med orden.

- Jag blev att tänka på dig när jag såg den, charmig och sådär oemåtståndlig. Ja, som med en räv bakom örat, du vet. Kunde bara inte låta bli att köpa den.

Räv bakom örat, hmm

Ja, det kan jag köpa för det skulle betyda att jag är riktigt klurig och smart, och vem vill inte vara det?

Såhär beskrivs uttrycket:

Ha en räv bakom örat. – Rävar är i fablerna mycket listiga och lurar sitt byte genom olika trick. En person med en räv bakom örat är någon som genom olika metoder överlistar andra personer.

 Och så här ser den ut den lille filuren, eller ska jag säga Sussie.


Ibland kan dessa personer även kallas mammor till bångstyriga barn eller för den delen i den finare delen av världen går dom också under benämningen Diplomater.
OBS: ovan tolkning är helt min egen, men icke mindre sann för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar