fredag 8 juli 2011

Underbar morgon

Klockan är 06.50, jag har precis vinkat av maken, solen skiner och temperaturen är sådär behaglig som den bara kan vara en högsommarmorgon.

Befinner mig nu på slingan och löper runt nåt varv, blir väl lite sådär resultatmässigt. Men so what, är skönt i alla fall också är jag på g igen, vilket är huvudsaken.Har inte sprungit sen Margaretaloppet för en sisodär sex veckor sedan och det känns.

Bara det att jag tog mig i kragen och gav mig av i arla morgonstund...
Ja, nästan som sonen skulle säga.
Känsla - chock.

Nu frulle, dusch, hundwalk (om jag får upp sömntutorna) och sen ut till mina jordgubbar och plocka av några kilo. Mer saft och sylt står på dagens tillverkningsschema.

Sommar so far - Timbuktu i lurarna under joggingen. Ett kanonprogram, alla program hittills har varit kanoners. I dag väntar en ny bekantskap för mig i lurarna konstnären Karin Broos, spännande.

Ha en underbar dag kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar