onsdag 6 juli 2011

Uppe med tuppen

Cyklade in till sjukhuset och blodgivningen för att tappas tidigt i morse (06.45), skönt med en tidig cykeltur. Men sen, kallt och ruggigt, blir sån efter blodlämning. Så jag och mitt låga blodtryck, 90/62 idag, fick lov att vila nån timme efter hemkomst.

Sen var man fit for fight igen.


Ut i jordgubbsfältet och plocka ett gäng.
Årets jordgubbstillverkning är nu alltså i gångsatt.
Saften står och kallrör sig och ska färdigställas i morgon.
En massa gubbar är också nedfrysta, en del flädermarinerade.
Resten av det röda guldet - i magen.

En runda till för att plocka får det bli, lite mer saft och sylt står på schemat.
Men den största anledningen till att jag kastar mig ut på åkern är att det är så himla kul.
Finns nog ingen större tillfredsställelse än att göra själv, vad det än nu månde vara.

Sommar lyssnas det på för fullt, en perfekt syssla när man ligger och plockar, cyklar eller promenerar.
Har inte hunnit med alla men några och nån som jag starkt kan rekommendera är Henrik Larssons program. Fantastiskt bra, starkt och engagerande.
Lyssna säger jag bara.

Nu gott folk, tro´t eller ej, ska maken och jag åka på
måste nog viska
bilbingo

Trodde aldrig det skulle inträffa men det gjorde det.
Vojne, vojne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar