söndag 5 februari 2012

Väskan

Nån som minns väskan?

Såg ju en så kalassnygg väska i måndags när jag strollade runt under tiden W trummade.
Behövde egentligen ingen ny väska (som dessutom var ganska opraktisk, fast den var världssnygg), så jag konstaterade bara att den var - ja snygg.

Men, kunde liksom inte sluta tänka på den och beslutade mig så för att fara ner på stan om lördagen och köpa den. (Har inte tid att gå på stan i veckorna, därför just lördag)

Tänker o tänker på den och förbannar mig själv för att jag inte köpte den på plats, där och då.
Nu slumpar det sig så bra att jag kommer loss några minuter tidigare på onsdagen och....
Jäpp, rätt gissat.
Sticker bums ner på stan och lufsar in på väskaffären för att hämta hem "min" väska.

Men, ve och fasa, - den är såld....

Lessen, lessen och bedrövad samt arg på mig själv.
Men, för den sakens skull icke rådvill.
Tänk nu Sussie..., problem är till för att lösas och det är nåt jag kan så nu jäklar snurrar det i cabezan.
Fram till butiksbiträdet och frågar.
- Var i landet finns DonDonnaleopardhandväskan kvar?
Hon slår in och kollar status.
-Ja, det finns en i Karlskrona, en i Växjö och ..
- Stop, det räcker säger jag. Kan du ge mig numret till Växjö är du snäll?
Får numret, travar i väg samtidigt som jag slår nämda nummer.
Kommer fram förklarar min belägenhet.
Får väskan undanlagd och....
Nu gäller det att få tag i min kontakt i Växjö också.
Får, med dotterns hjälp, tag i denna kontakt och jo det ska nog lösa sig.
Puh, nu kan jag fara hem mindre ledsen.
Och, äntligen.

Nu är den hemma min fina, kitschiga, leopardiga, opraktiska men underbara handväska.

Jag fick den på lördagen i alla fall.

Tack snälla Alice för hjälpen.

Annars har det varit en skön söndag som startade något kall, både inne och ute.
(Man håller sig för skratt när fötterna sätts på det trettongradiga golvet - huvaligen)

Men efter lite eldning fick vi det riktigt behagligt.
Kylan ute mildrades också och det blev en helt sjukt vacker dag, gnistrande snö och strålande sol.
Perfekt spankulerarväder med andra ord.
Spankulerade gjorde vi också en sväng, i stadsparken och matade de små änderna.




Söndagsmiddagen är uppäten, hundarna ligger framför den sprakande brasan och myser, människorna städslar sig inför veckan som kommer och, ja söndagslugnet har infunnit sig på grönalund.

Kramelikram och tjingeling kära allehopa.

1 kommentar:

  1. Haha, du är som jag! En gång ringde jag runt och fick tag i drömskon i Helsingborg, skickade dit Uffe i Ängelholm. Allt går att lösa :)

    SvaraRadera