onsdag 15 februari 2012

Blandad kompott

En dag som livet självt, ömsom vin ömsom vatten, eller om man så vill lite com si com sa.
Inte riktigt på topp ännu på skolan, lite spänningar och snudd på klinsch mellan flera parter.

Långweekend - riktigt behövligt med andra ord.
Skrivbordsjobb i dagarna två, sen på´t igen.

En god sak i dag i alla fall under skoltid.
Vi fick inte sålt allt ( nu brukar vi inte få det iofs då vi gör himla mycket av allt, men ,,,,) i butiken så vad göra med allt överblivet.

Jo.

Skänker det till Stadsmissionen.

Det är ädlare att giva än att taga.

Känns kanonbra att veta att det vi har producerat kan glädja en massa kanske ledsna,
vilsna, ensamma själar.

Under rubriken ledsamt men ändå glatt:

Tyson har blivit Pappa och Texas farfar till två valpar som föddes i natt - det är den goda nyheten.
Den ledsamma är att det i samma kull föddes två dödfödda valpar.
Och som om det inte vore nog med tråkigheter på valpfronten - Tyson syrra nedkom samma natt med tre dödfödda valpar.

Alltså, så mycket känslor i omlopp.
Glädje, sorg, ilska, frustration och sen tacksamhet att "vi" fick behålla två stycken i alla fall och dom två, ja himmel såna mirakel.

Oj, vilken blandad dag och som för att toppa har det toksnöat hela dagen, ja ett helt dygn för att vara petnoga.
Fick med milt våld, full gas och ett sjujävla humör ut bilen i morse klockan 06.30, och ja man kan väl säga att morgonen satte trend för dan....

Och nu står mina surdegar och bubblar och en deg är satt på långjäs.
Har blivit så inspirerad att baka "privat" igen efter att jag startat min nattpraktik på det lilla bageriet med den höga kvaliteten  att jag nu satt en experimentdeg som ska få stå till i morgon och då får jag se vad jag hittar på.
Wow, vad det är kul.

Trött är jag nu, men jag ska  baske mig hålla mig vaken för att se sista avsnittet av Homeland, en ruggigt spännande och välgjord amerikansk serie som alltså går för sista gången i kväll. Vore ju snopet om man skulle missa upploppet....

Tjingeling på er kära allehopa, och ni, om vi hjälps åt att ropa så kanske hon kommer.
Gumman tö - och tar bort all snö.

1 kommentar:

  1. :( Det var tråkigt att läsa, Helenas 2 valpar och Tysons syster.......vad är det som händer? Det är mycket diskussioner om Herpesvirus....frågan är om Freya ska få en vaccination, om det är möjligt, snart 4 veckor på väg! Styrkekramar till er alla!

    SvaraRadera