fredag 3 februari 2012

Sicket dygn

Eller egentligen sicka, för det är flera det handlar om.

Snö, blåst, kyla har dominerat dagarna och nätterna.
Känner mig rätt mör nu måste jag medge.

Onsdag natt - jobba.
Hemma torsdag morgon klockan 06.30, walka doggsen, hem och elda, städsla sonen och hämta mer ved samt skjutsa sonen till skolan.
Hem och elda samt hämta ännu mera ved.
Äntligen fyra och en hlv timmes sömn - skönt.
Upp och elda (ja det är skitkallt -14 blir -20 ungefär i östersjöblåsten) fixa middagsmat, läxförhör och sen fara till veterinären för rabiesvaccinering.
Och nu jeflar öppnar sig himmelens portar, för jisses så det snöar.
Min färd från djurkliniken som vanligtvis ska ta en femton minuter tog tre gånnger så lång tid.
Krypköra i femtio i ett djävulskt snöande och hård vind, inget kul om man så säger.
Som för att toppa så fastnade jag sedan i en lång kö på 22:an pga två trafikolyckor.
Hemma sent omsider och där väntar......
SNÖSKOTTNING


Äntligen så inne i värmen och ja, jag eldade lite till.
Dusch, dammsugning och ett sista läxförhör.
Nu, några timmar på rygg för att tya natten.

I väg vid midnatt och jobba (skitroligt förresten, lär mig massor och fick bla göra wienerdeg).
Hem i gryningen, elda, walka T&T, hämta ved, städsla son, skjutsa skola, hem, elda och sen sova några timmar.
Vakna, elda, hämta ved, skotta snö, hundpromenad, hämta sonen, hem och elda.
Mot stora affären för proviantering, hem och packa in, elda, skotta, middagslagning och ätning.
Puhh.

Kaffe x 2 stora muggar.

Nu ska jag hoppa (nja, hoppa och hoppa, försiktigt krumbukta mig i) mysbrallorna och räta ut ryggen efter all vedhämtning och skottning.
Blir mer i morrn för det snöar fortfarande ymningt och kylan nyper i kinden.

Så gott folk, ha en skön fredagskväll och god natt.
Ska försöka se På spåret och Skavlan, men misstänker att jag kommer att somna innan det är över.

Sådär kul är det med snö och kyla tycker Texas & Tyson.

För precis ett år sedan gjorde jag detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar