torsdag 3 februari 2011

Är det nåt jag är bra på

Förutom att ordna begravningar och sköta bouppteckningar!!!!!!

Så är det att att googla och sy ihop billiga resor.
Är som en sport för mig att försöka få fatt i absolut bästa pris på såväl resa som boende. Maken och jag skiljer oss åt avsevärt på den punkten, han betalar gärna mer och bor bättre.

Jag resonerar som så, är man ute för att turista så behöver man bara ett decent rum och något litet att stoppa i magen om morgonen. Är ju inte på rummet för att vila utan för att semestra/uppleva.
Tar hellre dom tusenlappar det handlar om och käkar goda middagar, går på museer, konserter, osv osv för.

Bokade i dag upp oss på ett litet kanske något påvert hotell, fast det ligger mycket centralt, precis vid Victoria Station därifrån är det inte långt någonstans så det är bara att börja utforska på störten, antingen by foot eller by tube.

Och hur billigt? Ja, fyra personer, flyg ToR, 4 hotelnätter med frukost = 8700 riksdaler.
Bra va!?

Och planterat tomat, paprika och chilifrön har jag också gjort.

Ljuset gott folk, ljuset.
Gör en alldeles prillig och frökänslorna spirar. För tidigt med det mesta, men tomater och dylikt funkar eftersom dom behöver lång tid på sig.
Så, nu var det satt och det är bara att vänta på att dra igång på allvar med fröer och planteringar.

Kramelikram och over and out från en lätt överviktig men "snygg" och fortfarande rökfri googlerska som formligen älskar Stenmark.
Många tomater ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar