onsdag 9 februari 2011

Vaknade av att jag frös

Så jag skakade.

Tre täcken ovanpå hjälpte föga, frös ändå.

Måste ändå ha slumrat en stund, för rätt vad det är så börjar väckarklockorna väsnas nåt så in i bomben.

Uppstigning, och det kändes som att det var direkt från di döe jag klev.

Bara att ta itu med dan då, städsla inför skoldagen och sedan ta skjutsa till lärosätet.

Fryser och skakar, så jag finner det lämpligt att häva i mig ett gäng panodil.

Gör så och lutar mig en stund under tiden jag väntar på att det ska verka.

Hyfsad sen och kan gå vidare med dagen.

Det har gått, men det har faen i mig inte varit nån bra dag.

Nu, fortsatt kulen, blir det först ett varmt bad och efterpå blir det bara softning tills mina bruna trillar ihop, vilket torde bli ganska snart som det känns nu.

Vad det nu var för nåt som besökte mig, ( flunsa, cold, feber etc) så hoppas jag att det inte vill återkomma.

Så för att citera Christer Björkman såhär i schlagertider "I morgon är en annan dag".

Den satsar jag på.

Go kväll och tjingeling.

Jo och förresten så längtar jag efter mina dalingar, hör ni det.
Man ska som bekant tala med bönder på bönders vis och med lärde på latin.
Och nu är jag duktigt sugen att prata dalska, som W kallar det, en del ränder går liksom aldrig ur.

♥♥

2 kommentarer:

  1. Kom hem o prata dalska me oss då:) Vad duktig du är som håller dig rökfri..heja heja!! Krya på dig kramar från Anneli Peter o familjen

    SvaraRadera
  2. Att jag vill...
    Tala tok å skratta natta lång.

    Puss å kram till er alla

    SvaraRadera