tisdag 22 februari 2011

The King´s Speech

Nominerad till Oscars i 12 olika kategorier bla Colin Firth  för bästa huvudroll, Geoffrey Rush bästa manliga biroll och Helena Bonham Carter för bästa kvinnliga biroll.


Och belönas det tycker jag dom ska.

För sautan vilken bra film. Skådespeleriet, miljön, historien ja allt var bra. Kvalitet rakt igenom.

Helt perfekt för en älskare, av såväl kungliga som historiska dramer. Stort bonus är det också att filmen är brittisk och utspelar sig under mellankrigstiden, då jag är mycket svag för den typen av film som utspelas under den tiden.

Kan liksom inte bli mycket bättre.

Dom två timmarna som filmen tog bara flög iväg, hade lätt kunnat suttit kvar minst en timme till. Fanns nog lite till att krama ur den historien tycker jag.
Så, det enda något negativa jag har att säga om filmen är - lite för kort, kunde gott varit lite längre.

Jag ger den
Av fem möjliga.

Så, gott folk. Har du inte sett den och vill se en bra film. Tveka icke, ta dig till närmsta biograf och titta på den, kanon.

Nu, i hemmets goa vrå, en liten kopp te och sedan sovning.

Tjingeling

Vårblomma - nu saknas bara själva våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar