onsdag 16 februari 2011

Trött på att vara trött

Svullen, magöm, hängig och frusen.

För sautan, trodde jag skulle bli pigg och glad som en lärka när jag sluta röka.

Fel, fel. fel hade jag.

Ja, jag försöker vara glad och lyckas ibland.

Och jag är faktiskt glad att jag lyckats sluta.

Men tiden däremellan är dyngjobbig, är så trött och hängig så det är inte klokt. Svullen och öm mage gör inte humöret bättre, ser ut som en gravid gammal häxa.
Om jag vetat......
Sugen att börja igen?
Både och.
Men tänker icke ge upp.

Finns två saker som är svåra och jobbiga och som jag aldrig vill göra om.
  1. Ta körkort, så erbarmligt skitjobbigt och tråkigt så det vill jag aldrig göra om. Kör så fint så fint, att den risken, att jag ska behöva göra om det, är mycket liten.
  2. Sluta röka igen. Nu är jag på god väg och börja om med att sluta, ja då går jag hellre på glödande kol, än börjar och alltså slutar igen alltså. (Förstod nån det där?)
Ja, finns väl inte annat att göra än att gilla läget och stå ut. Hoppas nu bara att det snart vänder och att jag blir piggare och mindre svullen och öm i kistan.
Under tiden är jag glad för värmedynan, lägger den på min mage och den värmer så gott, sen kan man sussa som ett barn.

Jo, kära Make om du läser detta.
Passerar du någon spiritusbutik i Kiel, ah skutta då in är du hygglig och köp en flaska GD till frugan.
Det är en medicin som är bra det, massa (29) olika örter som gör gott för mage och kropp. Att sen själen också får sig en injektion, ja det är ren bonus.
Oder?


Nu ska kroppen tvagas, kaffet kokas samt drickas innan värmedynan kopplas in och det ska kvällas på grönalund.

Så det får bli over and out och kramelikram från svullsussie.

2 kommentarer:

  1. Röka vill jag inte börja ned igen men kanske lite GD? Min mage är alltid svullen!

    SvaraRadera
  2. GD inköpt, 139 DKK på Scandlines, så nu kan vi smutta lite i helgen. puss

    SvaraRadera