onsdag 23 februari 2011

Kall dag med vårkänslor

Gnistrande kall och solig dag, sådär att om man blundar och sätter näsan mot solen så kan man tro det är vår, sån har dagen varit.

Blommor och djur har dominerat dagen.

Vackra tulpaner som maken överraskade med.

Pelargonsticklingar. Fick ett helt gäng med lite ovanligare och snygga sådana av Bonita som jag nu hoppas ska ta sig fint och förgylla utemiljön på grönalund till sommaren.


Bonita har ett stort djurintresse och då snackar jag inte det vanliga som att tycka om katter och hundar. Nej, utan nu pratat vi vandrande pinnar, grodor, sköldpaddor och reptiler.
Kunde inte motstå att fota några av hennes alla djur. Trots att mitt intresse ligger mer åt hund och katt hållet så måste jag medge att dom är fantastiskt vackra.
Tog tyvärr inga bilder på pinnarna, för dom är duktigt snygga många av dom, vilket man kanske inte kan tro.

Nej i dag blev det dessa kompisar Australiska Pilgrodor (om jag inte minns fel) och en av de två sköldpaddorna.
Snygga va?



Och på en av dagens två promenader stötte vi på lite mer vanliga djur i vår fauna.




William han skulle på bio med en kompis om aftonen så då passade vi på att få oss lite kvällsluft också. Tog oss en tur i den vackra stjärnklara aftonen. Sjukt mysigt alltså, att gå i kolmörkret och titta på stjärnorna.

Nu hemma igen allesammans, elden sprakar och alla är nöjda med sina respektive dagar. Snart dags att kvälla, tänk vad trött man blir av all frisk luft.

Ha en go kväll och kramelikram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar