fredag 11 februari 2011

Medelålders?

Jaha, nu är det väl bara en tidsfråga innan man får gå och köpa inkontinensskydd att ha på lut i händelse av att det skulle bli läckage vid nysningar eller häftiga skrattattacker.

Tror jag skrattar på mig - inte....

Usch och fy, jag vill inte ha.

Dessa lovehandles hängande utanför byxlinningen.
Gäddhäng dinglandes så käckt i min nya vårklänning med kort ärm.
Gråa hår som lyser i solen.
Gropar i låren som sandkornen kan ligga och rulla sig i när man ligger på stranden
Rynkig och bullig äckelmage.

Och jag jobbar på.

Motionerar och äter bra kost.
Punkttränar armarna.
Färgar håret.
Skrubbar och torrborstar benen, vaxar och peelar.
Magrullar och håller in.

Och vem blir gladare.

Ja inte vet jag.

Lade i ny färg i håret då det gråa började bli aningens mycket.
Hade en låda hemma som hette "höstbrun".
Kanon, tänkte jag och meckade i ordning och hävde möget i huvet då.
Sköljer ur och torkar.
Spegeldags.
Nämen, vad i hel.....
Jag är ju juleröd i hårbottnen (där jag är mest grå), ser inte klok ut.
Hur tänkte dom?
Höstbrun???
Hm, brun blev röd.

Skiter i det här nu.

Tänker vara en lagom grå, gäddängig, lårgropig, medelålders kvinna med handtag och och mjuk mage, så det så.

I dag i alla fall....

Och förresten så tänker jag ta en kaka till kaffet också.

2 kommentarer:

  1. Suuuussie!!!!! Nu tar du i så du spricker!!!! Det där tror jag inte alls på!!!!! Jo, att du blev för röd i håret kanske, men inte det andra!!! Håll huvudet högt, för du är vacker som du är!!!!!!!! Kram!!Eva

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Eva!
    Med ändrad ämnesomsättning och så där lagom slutaröka svullen så känns det sådär kul. Men, det vänder nog snart.
    Ha en god helg
    Kram

    SvaraRadera