tisdag 14 augusti 2012

Det avgjorde saken

Skulle i morse, som vanligt, knyta på mig skorna.
Men, jeflar i min låda, det gjorde såå ont men gick till slut med nöd och näppe (i snigelfart).
Kunde knappt böja mig och än mindre, sittandes få upp tassen.
Grindropparna trängde fram ur ögona och jag väste sammanbitet för mig själv.
- Nu ska här ringas sjukgymnast.
(Fick faktiskt på mig båda skorna om nån undrar)

Så i eftermiddags får jag tag i sjukgymnasten och får tur nog komma hem till honom efter "kontorstid" (ja, en bekant som tur är).
Han vänder, bänder och drar.
Inget åt ryggen till konstaterar han, men väl i musklerna som sammanbinds i ländryggen.
Har en inflammation i nämnda muskler, vilket har gett mig ryggsmärtan och i dag alltså även problem med benet.
Skönt, jag var kanonrädd att det var ett annalkande skott och nu är det "bara" detta.
Ipren i en vecka så borde jag vara fit for fight igen trodde han.

Jo, måste bara tipsa om ett recept jag hörde i dagens sommarprogram, med Lotta Lundgren, för övrigt ett av de bästa hittills ( ja, jag har lyssnat på alla).
Lät så in i bombens gott och snålvattnet bara rann till, detta ska lagas å det snaraste - kanske rentav i morgon (närå Micke, tar det på fredag :)) 
Och vad är det som ska lagas kan man då undra!!! Jo - Lottas Kärlekslasagne

Det var allt för nu gott folk, tjingelingen.


1 kommentar:

  1. Fint Sussie, att du gav dig iväg till Björn!
    Snart Fredag då !!

    SvaraRadera