fredag 24 augusti 2012

Visa mig din väska

Och jag ska säga vem du är.

Så, brukar man säga.

Men man skulle väl också kunna uttrycka sig sig sisomsåhär.

Visa mig ditt nattduksbord och jag ska säga vem du är.

Ok.

Kan då direkt meddela att undertecknad är en samlare, slarvmaja och bokmal i en och saamma kropp.

Eller vad sägs om.

  • En enorm trave tidskrifter.
  • Sju böcker, varav tre stycken är ongoing.
  • En tub handkräm (har hemskt torra händer)
  • Två? tuber LHP kräm (till mina nagelband9
  • En tub receptbelagd nagelbandskräm.
  • Två väckarklockor.
  • En penna
  • Tre stycken stegräknare av olika modeller?
  • En förpackning öronproppar (när jag sover kasst)
  • Ett par läsglasögon.
Och detta är bara ovanpå, inunder kan man hitta:
  • En styck spikmatta, samt
  • En värmedyna
Lådan, ja den skippar vi att dra ut tror jag, räcker gott såhär.

In och jobba några timmar nu,sen hem och......röja nämnda bord.

Tjingeling so long.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv gör jag det jämt. Så skönt att plugga in propparna och stänga ute alla störande ljud när man ska sova. Fler borde verkligen testa. Hur skönt som helst. Jag har likadana öronproppar. Tycker de är kanon. Sköna och dämpar riktigt bra. De är även perfekta på uteställen och konserter när de inte syns.

    SvaraRadera