fredag 10 augusti 2012

Ämlig

Kommer ut från " Det lilla kafeét med de gamla anorna", färdigbakad för dagen.
Efter en kall morgon har nu temperaturen stigit och faktiskt så kan man ana lite sol bakom molnen.
Glad grenslar jag hojen och börjar trampa hemåt.

Skulle jag aldrig blivit, glad alltså.
För, hinner typ en halv kilometer och sen..... ett spöregn utan dess like.
Trampar, pustar, och tar mig sakta hem (fem km) i ett numera ohyggligt väder.

Väl hemma, sådär blöt som man bara kan bli av ett riktigt ruskigt kallt och exeptionellt blött regn, har humöret sjunkit ner i skorna (som oxå är dyngsura).
Och som för att toppa har jag en f ....%^&%¤  magvärk.

Och dan som börja så bra.

Byter om, tar ett gäng panodil (ovanligt, då jag är medikamentmotståndare) och lägger mig med mina killar tätt intill (T&T - världens bästa magvärmare).
Ska bara vila en stund, men.....
Somnar och sover som en liten gris i två timmar - vojne, vojne.

Nu är humöret tillbaka och på topp och jag är inte ämlig längre, kanske lite manlig änna!!??
För nu vankas, handbollsmatch, pilsner och revben och dessutom skiner solen igen :-)

Tjingeling på er kära allehopa, god fredag och hejja Sverige.



En lantbrukare kom in i den kemiska tekniska affären i Piteå för att köpa råttgift.

Han brukade använda Cobrax, men han hade glömt namnet.

På hyllan fick han syn på ett paket Tampax, javisst så hette det ju.

Eftersom det var fråga om många och stora råttor bad han expediten om fyra paket av den grövsta sorten.

Medan han stoppade ned paketen i sin väska kom en ung dam och bad att få ett paket Tampax av de små.

Lantbrukaren kände samhörighet med damen som tydligen hade samma ärende som han själv och sa:

- Jaså, det är till att ha en liten mus?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar