fredag 24 augusti 2012

Solen sken och det var hyfsat varmt

När jag cyklade in till kafeét i förmiddags och genom fönstret såg jag att det var fortsatt vackert väder hela dagen.
Ända tills....
Sussie slutar och låser upp cykelen med nyckelen och sätter sig på, tar ett tramptag och då gott folk kommer det - regnet.

Thank You Lord.

Men vad hjälper det att hänga läpp, njet ingentingen.

Så hemma bakar jag en pizza, meckar en god sallad och över både det ena och det andra ringlas den, i går gjorda, goda basilikaoljan*.
Gott, jajamen.

Och nu blir det kaffe i soffan där jag inväntar maken som är på hemväg från en vecka i Kroatien och har jag lite flyt så har han med sig både kalasgod ost, typ pecorino, och skinka, typ parma och det gott folk, det är icke att leka med - bara så gott.

Kramelikram



* Basilikaolja = Buslätt
Mixa ca 30 gram basilika riktigt ordentligt slät med 3 dl olivolja, ta lite i taget så det inte skvätter :-).
Jo, en till två tsk salt må du ha i också.
Done.
Häll på flaska och förvara mörkt och gärna lite svalt så håller den längre, en till två månader, no problems.

1 kommentar: