torsdag 23 augusti 2012

Hur kunde jag

Glömma Tysons födelsedag i går?
Nog för att gårdagen var hysterisk och jag är duktigt glömsk krumelur, men ändå!??
Inget försvar, bara en förklaring.

Bot och bättring i dag alltå.

Ledig dag så tiden var inga problem.

Alltså extra god middag (en köttdetalj av det "finare" slaget, vad berättar jag inte. ;-), då får vissa nära relationer bara vatten på sin kvarn att jag skulle skämma bort gossarna. Men jag hävdar med en dåres envishet att djur har också männskokänslor, så det så.)
Lite agility, såpbubbleblåsning och allmänt ompysslade, kvällsbenet kommer också att vara av det lite goare slaget.
Och ja, om nån undrar, Texas får såklart också del av allt det goda under firardagen då dom dessutm behöver lite extra omvårdnad efter den traumatiska söndagen då den stora stygga hunden bet dom.

Mina hundungar spelar sällskapspel

Som tidigare nämndes var dagen fri från lönearbete så jag passade på att pyssla lite i köket.
Plommommarmelad med en liten touch av ingefära, hur jäla god som helst alltså.
Passar både på den rostade lördagsfrukostmackan som till osten senare på kvällen.
Sen blev det lite god basilikaolja.
Har hur mycket basilika som helst och känner att jag inte bara kan göra pesto och ha i sallader eller frysa och då är olja ett kanonbra alternativ.
Att den är god, ja det säger sig självt.
Mmmmm, ringla lite basilikaolja över ett gott gärna både ny och hembakt bröd och därtill ett gott glas tinto, kanske en bit ost och en skiva salami.
Jamen ni hör själva va.

Nä, nu blir jag hungrig så jag får sluta.
 
 
Tjingeling & Kramelikram



1 kommentar:

  1. Snålvattnet rinner. Den där basilikaoljan, hur svår är den att göra?

    SvaraRadera