måndag 13 augusti 2012

Sju grader varmt

Varmt å varmt förresten, men det var den temperaturen som rådde i gryningen då maken trampade inom staden för vidare färd mot västkust och jobbet.

Så var det vardag igen då och att hösten är i antågande det känns inte bara på morgontemperaturerna utan liksom i luften för övrigt tycker jag.
Vet inte hur jag ska beskriva, det är bara en känsla.
Lite bluesigt, men ändå skönt på samma gång.
Hösten är också underbar så jag har absolut inget emot den, nej tvärsom, älskar årstidsväxlingarna.
Nu ska vi bara krama det sista ur denna sommar och baske mig om det inte skulle komma lite sol dom närmsta dagarna sägs det.
Det ser vi fram emot.

(Och om det varit en varm, solig och inte fullt så blöt sommar, ja då hade det varit kanoners)

Annars har dagen gått lite i bluesens tecken eftersom jag haft så sautans ont i ryggen.
Har något av en problemrygg och alltid mer eller mindre ont.
I dag mer.
Och det kommer sig av att jag inte alltid varit så snäll mot densamme.
Har alltid haft ganska så fysiskt ansträngande arbeten och har inte heller alltid jobbat ergonomiskt, eller varit sådär vidare snäll mot kroppen.
Payback time nu alltså.
Ryggskott som kommer lite nu och då, svåra graviditeter med enorm viktuppgång och svag rygg, vilket resulterade i att jag fick gå med gördel långa perioder.
Sjukgymnastik och träning har jag såklart hållit på med under årens lopp,men tyvärr inte med någon kontinuitet, (ansåg mig inte ha tid, barnvakt osv osv).
Får skylla mig själv alltså.

Enda gången som jag varit riktigt bra är dom perioderna jag dansat magdans.
Det var alla tiders bra det, mjuk och skonsamträning som verkligen kom åt överallt - både mage och rygg.
Nackdelen var att kursen gick på så knasig tid så till slut funkade det inte längre, rent praktiskt alltså.

Noggnällt för i dag
I morgon säkert bättre.

Och förresten känns det redan skönare efter ett skönt hett bad med Isländska mineraler i badvatten och ansiktet och sedan som kroppslotion.
Nu lite rygggympa, en kopp och sen sovning.


Godnatt & Kramelikram

1 kommentar:

  1. Jag hade massor av ryggskott och ryggont när jag var 25-30 men inte alls efter det, konstigt nog.

    Krya på dig!

    SvaraRadera