söndag 12 maj 2013

En salig blandning

Av göromål denna helg, som sin vana trogen försvann i ett nafs.
 
Lite trädgårdsarbete som gräva, räfsa, rensa och premiärklippa gräsmatta.
 
 
Planterat har också stått på schemat, här en samplantering av några favoritkryddor.
Salvia, rosmarin, timjan, mynta och dragon - så goda.
 
Mycket båt har det av naturliga orsaker blivit.
Sydfart har provkörts och rustats för att bege sig på varv där hon ska piffas till inför vidare äventyr.

 


 
Så här snyggt är vårt nya skorstensmärke.
Vad det betyder?

 
Ångfartygsaktiebolag 1879 såklart  :-)
Årtalet är då hon byggdes och då var det faktiskt som ångbåt.
 
Också har jag fått nya fina bilder på de små fina valparna Texas fått med Diva.
Jamen visst är dom bedårande.
Vill ha, vill ha, vill ha skriker mitt hjärta som svämmar över av farmorskärlek.
 
 
Och ryggstatus då.
Tja, sisodär faktiskt.
Nätter och framförallt morgnar då är jag nära att sälja min kropp till forskningen.
När jag väl sen kommit upp och i gång så funkar det dock, om än på halvfart.
Men, men en får va gla för de lilla och ta en dag i sänder.
Och det är/gör jag.
Har ju övrig hälsa och en underbar famil och sola ho skinä.
 
Kramelikram
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar