tisdag 14 maj 2013

Hå hå ja ja

Och utanför mitt fönster pågår våren för fullt och här hasar jag omkring i pisstofflor med ond rygg.
I morrn, säger jag varje kväll, är jag säkert bra eller i alla fall bättre.
För jösses Amanda vad jag längtar ut i det gröna och att få jobba på riktigt med hela kroppen och inte bara stå och "frökenkrafsa" i några krukor.
Nä, jag vill gräva, djupt.
Bli dyngsvettig om pannan.
Skitig, inte bara under naglarna.
Och sådär skönt trött om aftonen som man bara kan bli av ett riktigt rekorderligt gammalt hederligt dagsverke.
Nu är jag också trött, men av helt andra orsaker.
Svårt att sova för ryggen och därmed sämre kvalite på densamma, trött av att bara gå ( modell mes) är den rörelse som funkar och som för att toppa - pollentrött.
Vill bli bra - NU.
(Som salt i såret ringde kiropraktorn i morse och kunde ta in mig, men jag kunde inte komma......bilen på verkstad, faen, faen, faen sa jag då - HÖGT)

Så vad gör jag då när jag hasar omkring och inte kan göra nån större nytta?

Tja jag bakar bröd också gör jag chiligrejer.

Har en massa torkad chili kvar sen förra årets skörd och har gjort ve ungefär hälften.
Drygt shit den där chilifrukten :-)


Dagens skörd blev lite olika kryddblandningar att använda både som rub och vanlig grillkrydda, god och jefligt starkt.
En "vanlig" chili/grill sauce, samt en mangosalsa jag kallar "anfäkta och anamma" - ruskigt god, ruskigt stark och ruskigt gul.

Grillen kan tändas.

Recepten till såser och kryddblandningar kommer inte, om nu inte nån skulle vilja ha det förståss....
Då, kan jag väl i sådana fall nedteckna och publicera.

Nä, nu ska hon stappla ut i duschen och schamponera det grå barret och polera upp den långa näsan samt cologna lite mellan rynkorna.
Så vankas det sovning och sen hoppas jag på ett bättre status i morgon.

Until then.

Kramelikram på er.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar