torsdag 4 augusti 2011

Auktion

Varit i Backhorva på auktion, nu igen.


Fanns mycket fint jag velat ha, ropade på mycket snyggt som jag tyvärr inte fick.

Sen vann jag några rop också.

Jag ropade in.

12 sherryglas och medföljande bricka....
Ja, har ju faktiskt inte tolv sherryglas så nöden var stor.......

Vidare ropade jag in en tavla som liksom talade till mig, köp mig, köp mig, skrek den.
(Motivet - en parkering)????
Och på köpet följde en till, typ modern, alltså kludd.

Ja två tavlor och inga väggar att hänga på.

A what the heck, fick en rolig stund i alla fall.


Och nu har Ogge lämnat oss, sitter i skrivandes stund på tåget mot Hufvudstaden efter att ha levt småstadsliv i strax över veckan.
Blir allt lite tomt i huset med en tonåring mindre, trivs med många människor omkring mig.

Nu till en annan kille, ska fara och grattta Axel som fyller 18 i dag, så det blir Tjingeling för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar