måndag 29 augusti 2011

Första dagen

Så var den gjord och allt gick bra.

Mest information och koll av lokaler och maskinpark.
Och vilka maskiner sen.
Det har hänt en del sen jag lämnade dessa domäner kan jag säga.
En del, som tex kavelmaskin och bullrivare, har jag av förklarliga skäl aldrig tidigare arbetat med heller.
Men orolig är jag inte, det ger sig by om by och det jag har jobbat med tidigare det sitter ju nånstans i den berömda ryggmärgen.

I morgon drar det igång lite mer på allvar, ska bli kul.

Också det här med inkomster och utgifter då.

Eftersom det kommer att krävas en del provsmak av diverse bakverk så har jag parkerat bilen.
Avsikten är att jag nu ska cykla till och från skolan varje dag (nja, en del dar får nog tuttan rulla - kanske), det skulle göra en mil om dagen.


Det plus hundpromenaderna ska väl hjälpa till att mota fettolle i grind.
Hittills i dag har jag faktiskt cyklat en mil och sedan gått 2x hundprommis = 8 km, samt några till vilket gör en total om 1+ 1 mil.

Får duga så här initialt.

Men nu är det hög tid för en varm och go dusch, sedan mecka en mumsig kopp kaffe, krypa upp i soffan och kolla på Hanna när hon gör sin tv-debut.

Gör så du med vetja.

Tjingeling so long.


1 kommentar:

  1. Vad har du hittat på? Går du på konditorutbildning? Undrar En ovetande Eva :-)

    SvaraRadera