fredag 5 augusti 2011

Som man sår får man skörda

Plockat av ett halvt kilo bönor, förvällt och fryst in.

Lika mycket tomater har jag också plockat av.

Tomaterna äter vi naturella bums och himmel vad gott det är.


 Bönor och tomater har jag skött om så gott jag kan och det funkade ju som synes bra.

Har även en gurkplanta som jag satte samtidigt med tomaterna, skött om och vårdat.
Men, si den ville sig inte.

Fick dock några frön över och dom satte jag ute i en stor kruka som också blev över.


Och se, där minsann händer det grejer.

Vissa växter ska man inte sköta om har jag således lärt mig.
Gurkan är en av dom.


Men visst är det fränt?
Frilandsgurka, det trodde jag var kanonknöligt att få att funka, men icke.
Man lär sig nåt hela tiden.

Trevlig kväll och håll en tumme eller två är ni rara, för i morgon ställer vi ut Tyson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar