fredag 26 augusti 2011

Små små ord

Tänk vad några ord kan göra en glad.

- Vad fin du är mamma, sa sonen när han kom hem ifrån skolan i eftermiddags.

Tänk, han noterade att modern hade tuschat ögonen och satt på ett par örhängen.

Den grabben, han är såååå fin.

Lyllo den som fångar honom.

Fredagskänslan som jag kände i morse när jag satte på örhängen och smink hänger i sig.
Tokvarmt och en enorm fukt.
Håret krullar sig och svettdroppen sitter konstant på överläppen.


Var nära att jag också rymde från all mossa och äckliga sniglar, men icke.
"Mönstrad man stannar ombord".


Nu, precis färdigjobbat där ute.
Gräsklippningen som tog bra mycket längre tid än brukligt just på grund av fukten, blir ju så fruktansvärt trögt att ta sig igenom 1200 kvadrtat mossa då :-), har satt en grön i kylen som jag strax välförtjänt skall svalka strupen med och sen vankas det hembakt pizza.

Också några svar på ??
Nej Eva, inte nyanställd i köket. Den gamla löper på som vanligt.
Ariane, vad som sker är att vi skola bli kollegor.

Hmm, jäpp.
Ska börja på en bagar och konditoriutbildning på måndag.

Kul???

JAAAAAAA

Men sexig vet jag inte om arbetsklädseln är!!
Nja, fast vi har ju alla våra böjelser.

Kocken blir bagare nu, men koka det kommer jag fortsätta göra.

Ha en trevlig kväll och en underbar sista augustihelg kära allehopa.

Tack för besöket och kramelikram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar