torsdag 1 december 2011

Tur, eller?

Mjöl och jästprov i dag.
Trodde jag ja.

Tji fick jag, som ägnat gårdagskvällen åt att fördjupa mig i mjöler och jäst.

Kommer så, laddad och redo för att skriva av mig all denna oerhört tunga kunskapsbörda jag bar på.

Inställt - läraren sjuk.

Vi har beslutat att skjuta npå provet till nästa vecka, säger de friska och närvarande lärarna.

Åhhh, boring.

Ja, ja, gilla läget.

Sätter mig så med en kursare och repeterar lite och glancar igenom sidorna igen.

Så säger hon plötsligt.
- Lite bra trots allt att det blev inställt. Känner mig inte helt hundra på det här med fett. socker, sirap och salt kapitlet.

Va -fett, socker, sirap och salt, säger jag med ett sånt där dummerjönsutseende och frågande blick.
- Det är väl först nästa vecka?

Nä, svarar hon. Det skulle vi ju köra samtidigt som mjöl/jäst testet.

Åh, faen.

Ja, när hon säger det så kan jag vagt dra mig det till minnes.

Men jag blir bra trött på mig själv.

Så stressad att jag inte läser hela planeringen och missar hälften av all info.

Men visst, jag håller med.

Lite tur allt att det blev inställt.
Nu ska jag läsa både planering och  själva uppgiften.

Fast inte just nu, nä nu blir det soffa en stund innan det är vilning inför fredagsbaket.

Tjingeling so long.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar