måndag 19 december 2011

Nu får det räcka

Med bak (tror jag).

Bakade ut den senast gjorda pepparkaksdegen så nu rackarns finns det gummor, grisar, stjärnor och hjärtan så vi ska reda oss över jul.


Är ju så fantastiskt gott så pepparkakor har en försvinnande åtgång här i stugan.


Sådär måndagstrött nu.

Uppe sen gryningen (04.10) och dåligt med sömn innan dess som det brukar bli natten mellan sön-mån.

Är väl lika för alla misstänker jag.
Man "vänder" lite på dygnen över helgen också, bums, ska man tillbaka i vardagsgängorna på ett kick.

Gäsp.

Åsså skulle jag då, efter baket, slappa lite i soffhörnet.
Slår på burken och vad möts jag av!?....

Ernst.

Huvvaligen.

Kan inte riktigt med den karln.
Är nåt....

Åsså talar han till sina tittare som om dom skulle vara retarded.
"Det här är en konservburk"
Som han sa och höll upp en sådan när jag slog på tv:n.
Nä, han går fetbort.
Och i ärlighetens namn fattar jag inte vad folk, flest fruntimmer, ser hos honom.

Nu får det bli lite läsning eller kanske lite wordfeud istället innan det är dags att vila ögat.

Julvecka ni, smaka på det.

Härligt och några dagar off väntar.
Ska bli ljuvligt.

Kramelikram på er kära allehopa, stressa av och ha det.

Tjingeling.

1 kommentar:

  1. känslorna brummar som en humla i bröstet.... snarare så att edvard munch hämtat sin förebild i min hjärna när ernst uppträder. han gör ju fina saker, karln, men jag tittar hellre på bilderna efteråt. morsan, däremot, älskar honom och missar inte ett program eller bok. ja,ja tur vi är olika :)
    julpussar och kramar
    kompis

    SvaraRadera