torsdag 6 mars 2014

Har gått och funderat å funderat

Snart nog hela dagen.
På vaddå ?
Ja det är det jag inte kommer ihåg ju.
Är en sån däringa tänkare och tänker och klurar som allra bäst sen kväll/natt och då gärna på gränsen mellan dröm och vakenhet.
Kommer på massa bra grejer av vitt skilda slag.
Dock har dom det alla gemensamt att jag ska ta itu med dom imorgon som jag brukar tänka.
Kommer jag ihåg det nästa dag då - mycket, mycket sällan.
Och inte lär jag mig heller, utan åren går och ideerna fladdrar iväg.
Tänk så mycket klurigheter som gått mig förbi på grund av mitt teflonminne.

Men nu så.
Ett styck anteckningsblock är placerat på sängbordet så nästa gång jag tänker till ska det nedtecknas hur trött hon ändå månde vara.

Kom igen nu alla ideer, jag är redo.



Jag tänker alltså finns jag.

Nu iväg på kvällskurs - blomsterbinderi.
Kul.

Jo, åsså var det det här med mitt bröd/kakätande.
Matbröd jag bakar äter jag, då det endast är det som finns på grönalund.
Sötsaker, mer sällan.
Vetebröd, mjuka kakor osv också lite mer sällan men oftare än sötsaker.
Skorpor, knäckebröd och sånt däringa - ja där får jag ta på mig skulden att burken gapar tom.
Men, allt provas i den mängd som krävs för att det ska kvalitetssäkras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar