söndag 23 mars 2014

Söndag

Efter en lördag som i princip var en kopia av förra veckans - som tillbringades på höglandet och där jag kom hem inte sent direkt, men inte tidigt heller.

Ja, så söndagen inleddes med en skön sovmorgon, frukost och läsa tidningen länge, länge.

Sedan bar det ut på en skön runda med hundungarna, solen sken och humöret var på topp tills . . . . .
Dom där jäkla racercyklisterna börjar bete sig - dom tror tamigfaen att dom äger cykel/promenadvägen där dom kommer susande och känner sig så himla fräna att dom inte ens kan ha en ringklocka på hojen.
En incident som slutade med hård ordväxling och där jag travade vidare med humöret nere i skorna. 
Nu ska det för rättvisans skull poängteras att alla racercyklister inte är dumskallar och beter sig illa, men, det är ju dom som märks tyvärr.

Blir snart på bättre humör då jag stöter på både fåglar och fågelskådare och snickesnackar bort en stund med trevliga människor.


Och inte bara fåglar fann jag på min tur.
Nä, ett riktigt rejält vårtecken i form av
HUGGORM
Ligger där vårslö i slänten och är sådär farligt fin.


Och hemma kan jag plocka späd, god och fin gräslök.
Me like.


Så kom han hem, maken, efter att inte ha varit hemma på några veckor kom han i eftermiddags hem en sväng, bara för att han sedan kommer att ge sig av i gryningen igen.

Så söndagsmiddagen intogs trevligt nog av 3/4 delar av la famiglia.

Nu, som seden kräver, dessert av glassmodell med en god fruktsallad, en god kopp och Mästarnas Mästare (som dessvärre enligt mig är sådär bra i år).

Tjing Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar