tisdag 4 mars 2014

Nämen vet ni vad

Idag kändes det baske mig som vår, sådär på riktigt.
Var liksom nåt med ljuset, med dofterna, med ljuden - det ligger i luften, samtidigt som solen värmer min långa aristokratiska näsa. 
Love it.

Men innan jag kan ut och fånga dagen så ska det skakas liv i hundungarna, som alltid är sist upp här på grönalund.


Spritter i fingrar och tår av vårglädje och då tår, fötter och resten av kroppen fått sitt så skulle sticklingarna också ha sin beskärda del av ömhet.
Nu är dom omskolade och så nöjda och glada så.
Hoppas på prunkande belöningar om nån månad.
Denna vår blir det minimalt med sådd då jag inte kommer vara hemma och kunna sköta om dom och hus å hundvakt är nog inte såååå himla sugen på att ta hand om min vårsådd också.
Men lite blir det allt.
Som nån tomat, nån chili, nån gurka, nån paprika, nån zuccini kanske en aubergine, lite örter och . . . . shit också hon läser ju detta.

Närå, ska hålla det minimalt - krukantalet.



Äntligen


Årets första.


Semla


Bakar man små, ja då kan man få två.
Fiffigt va! ! ?


Så här fint sken solen idag när jag kom ut från sjukgymnasten, alltså man blir bra glad.
Både av sol och att behandlingen går framåt.

Tjing Tjing.

Nu vankas det en kopp samt en av dagens två små semlor, sen är det över för den här säsongen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar