onsdag 5 mars 2014

Jag har ett problem

Ett I-landsproblem jag vet, men ändock ett problem trots att det är av ringa art.

Mina bakverk går nämligen inte åt i den takt jag producerar.

Frysarna bågnar och degarna jäser.
Dagens bak - Madelenes.
En underbar liten litterär kaka.

Men, turligt nog så har vi några födelsedagar samt en konfirmation framför oss så . . . , till spillo går det icke.


Sen, när sommaren drar igång vet jag att det kommer att bli åt andra hållet.
Kakmontern kommer tömmas på rekordtid och vi får jobba järnet för att hålla takten med åtgången, så kanske jag bara ska njuta och baka vidare i min takt å drömma om min framtida bakstuga.



Att sluta baka är inget alternativ för mig.
Bakning gör mig lycklig och är rent av meditativt, är för mig ren och skär avkoppling och återhämtning samt att jag vet exakt vad jag backar ut och vad min familj och jag själv får i oss. 
Full koll på vad som inmundigas i såväl bröd som andra livsmedel, det är min melodi det.

Men ibland kanske min dedikation i köket också kunde visa sig inom andra områden kan tyckas, som typ mannen i tanga.
Bara kolla in honom, så skön han är och så han ger sig hän.
Underbart.



Kramelikram 


1 kommentar:

  1. Ha må vara överviktig men vilken energi! Smakar du allt du bakar?

    SvaraRadera