söndag 2 mars 2014

Älska Söndag

En helt kravlös dag - inga måsten what so ever.

Annat var det som barn och sedermera ung vuxen då man (alltså jag) gruva sig för skolveckan som ånyo drog igång om måndagsmorningen och oftast var det, vill jag minnas, antingen matte eller gympa som var första lektionen.
Tyvärr var det inget av ämnena som föll undertecknad på läppen, eller för att tala klarspråk - jag var förjefla dålig i båda. 
Senare tid, som ung vuxen, då ville man såklart förlänga den glada (oftast) utehelgen och tyckte det var bra motigt att återgå till jobb, slit å släp.

Nu, ja det är bara skönt att få glida runt å göra vad en vill.
Som i dag.
Vaknar, kollar lite vasalopp, skjutsar son på konfagudstjänst, går tips å bingopromewalk, bakar (ja, jag vet idag igen). tvättar lite, får massage, fikar, skjutsar dotter till tåget, promewalkar, lagar middag, och däremellan bara är - här och nu.
Inte minsta gruvan inför måndag, snarare förväntan.

Säger som the Creeps Oh oh I like it.



Denna fråga, numero tolv kunde jag inte,


Men elvan var plättlätt.

Skrapade ihop nio poäng totalt.
Halvkasst, men vaddå . . . . , man kan inte vinna alltid ;-)



Dimmigt i dag med, men det gör inte så himla mycket när utsikten är så rackarns fin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar