tisdag 25 mars 2014

Plockar i och plockar ur

Dag två av skåpsorganiserande.
Jag hasar runt, plockar ur, diskar, torkar, plockar in, plockar om och hasar lite mer.
Tar tid detta dära.



Nä, men väldigt många glas och väldigt många tallrikar.
Man kan väl nästan ana vad jag gillar och är intresserad av.
Typ.

(Och ändå är inte detta allt :-) )


När flitens lampa ändå lyser så har även en del linne fått sig en omgång i remol och är nu så rackarns vit som det bara går att få den.


Morgonpromenaden tog tid och blev lång.
En löptik i farten och det kunde såklart pojkarna inte motstå.
Åhhhh, så göttigöttgött, med nosarna mest i marken och matte frustrerad som vill gå vidare.


Väl hemma, fortsätta plocka och nu (nästan) klar.
Men det blir bra minsann.


Känns himla skönt att bringa ordning på torpet.

Skönt tyckte hundungarna icke att det var när jag skulle dra ut dom på nästa kisserunda.
Och faktiskt så förstår jag dom, mest Texas, för skönt var det INTE.
Halv storm, ett iskallt hårt regn och två grader varmt.
Kan få vem som helst att bromsa.
Nu var jag glad att vi fick gå av oss i morse, för denna runda blev av modell snabbtruntkvarteret och jefligt oskön.


Någorlunda nyttig middag vankades det sedan, lax med avocado/mango sallad och caesardressing.


För att toppas med.
Tadaaa.
VÅFFLOR.
Är ju våffeldag och trandag, men vi hoppar traneriet i dag och mumsar bara våfflor.


Testade att göra lakritsvåfflor också och, ja blev riktigt gott.
Men man får vara ganska frikostig med lakritspulvret om man vill få upp en god smak.
Och det vill man, så jag hade i mer å mer å till slut fick jag den där goa lakritssmaken.
Toppade den med lite vaniljglass och jordgubbssylt - nu är hon mätt.
Och trött.

Tjingeling Kramelikram 

Ohhhhh, nu är det en dag närmre avfärd.
Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar