lördag 8 mars 2014

Härliga tider

Och vårliga tider.
Älskar såna här dagar.


Efter melodikrysset hoppade jag i trädgårdsbrallorna, för första gången denna säsong, och begav mig ut i, just trädgården.


Solen bara toksken och vårtecknen stod som "spön i backen", eller nåt.


Tulpaner på G.

Och hittade jag inte en timjan under en massa löv.



Krokusar av olika färg.


Och det ultimata vårtecknet.
Blåsippan.


Samt några liljor a la påsk.


Tyson solar sig.


Och till lunch blev det grillad korv med massa stark senap.
(Att jag fick ge upp halvvägs då det blåste på såpass att min grill aldrig ville ta sig, så jag fick vackert ta mina korvar och gå in å köra på dom i pannan. Ja det är en annan femma.
Säger som Lundell - En inställd grillning är också en grillning.)


Och äpplaträna är numera friserade och fina.


Släpis har också fått jobba i dag.
Startade dagen med en tur till återvinningen och är nu fylld igen, men nästa tur tar vi i morgon.


Jo, sen måste jag bara visa lite från torsdagens blomsterbinderikurs.

Alltså, för en blomsucker som jag var det rena himmelriket.
Detta är bara en bråkdel av vad det fanns att välja på.


Jag band och svor.
Svor och band.


Och jäklars också om jag inte fattade till slut.
Nu kan jag nästan, göra en rundbunden bukett.


Ser ju så lätt ut när floristen gör det.
Är det inte.

Men som med allt annat.
Övning ger färdighet.

Åter till dagen, som avslutades inne i boa med en "tackföridagbärs"


Nu väntar jag på mina baguetter i ugnen, sen ska sötpotatisen och kycklingen in och under tiden ska hon mecka ihop en röra med fetaost och nåt annat eller så, . . . , är ju en sån däringa matlagare som inspireras i stunden.

Och under tiden fyller maken i ansökan om internationellt körkort.
Jomen, hon ska  minsann ut å köra i öknen.

Tjing Tjing.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar