torsdag 20 mars 2014

Cineast

Ja det får man nog kalla mig vid det här laget.
För är det inte en film i veckan så är det två.

Denna veckas tvåa var den månatliga dokumentärfilmen som just vid detta tillfälle, i går kväll, visades på vår lilla stads fina fina slott.



Filmen vi såg var den omskrivna Att skiljas som dessutom hade haft premiär bara dagarna innan.


Filmen var klart sevärd och både sorglig och vemodig men med en hel del humor och ett efter omständigheterna lyckligt slut.


Visst är det en fräck miljö att kolla på film i, ett renässansslott - jo jag tackar ja.


Innan filmen så tog vi oss två koppar, en med soppa och en med kaffe.
Jag lyckades sätta mig så till att det ser ut som jag har en krona då en tron står precis bakom mig.
Ja och Lisa var såklart tvungen att fota.




(Ps, Mathilda, soppan har icke blivit bättre sen sist - typ lika kass, så nu jäla är det slut soppat på filmkvällarna).


Dagen i dag har bland annat burit med sig ett frisörbesök.
Nu är de grå tinningarnas charm ett minne blott då jag inte tycker det är ett dugg charmit, snarare förbannat otrevligt.

Puts väck med dom alltså och istället i med lite fina slingor och sen plattade frisörskan till barret så det blev så blankt å fint så.
Jomen, nöjd är jag med resultatet och inte bara det - nu kan jag kamma mig igen utan att fastna i trasslet med kammen.
Är ju toppenunderbart.

Som grädde på moset så fixade hon även mina bryn, plock plock.
Men det visar jag inte, en framlängesbild om dan får baske mig räcka.


Hem å hämta hundungarna och ut på en härlig vårpromenad och känna sig lite fin då.

(Bäst att hålla i den känslan, vet aldrig när/om den kommer igen)


Denna vårdagsjämningsdag å sola ho sken och det var så grant och skönt att jag knappt ville gå hem.


Men hem gick jag, för jag hade en DEG som väntade på mig och mina omsorger.

Så, det var det det.
Nu en kopp och en stund framför burken. . . . . 

OM, hon får plats vill säga.
Hmmmmmm, plutten Tyson (med sin lilla runda söta mage) tar sig friheter minsannn.


Med Posten idag.
Nu har hon fått sitt internationella körkort.
Kul kul, å rackarns vad hon ska gasa. . . . . 


Tjingeling och kramelikram på er alla finingar.

PS: Måste bara dela med en kanonbra spellista som en av dokumentärfilmspojkarna gjorde efter tips på låtar från oss filmintresserade.
Kanonbra - tycker jag i alla fall.


Lyssna och avgör själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar