söndag 2 september 2012

Och dagen har varit

Söndag

Ingen svamptur till skogen blev det men väl en tipspromenad med Lisa, doggsen samt en medtjatad son.
Dottern var på äventyr och make med hitresta kompisen John befann sig på ön för att cykla runt densamma.

Gemensam middag innan "farbröderna" for till Gbg, Mathilda walkade gossarna och jag jag tränade - mental träning & avslappning.

Himmel också så svårt det var då, spänd som en fiolsträng och icke ett dugg avslappnad.
Typ som om nån form av likstelhet uppstått lite hastigt och lustigt, när rösten sa att jag skulle
sänk axlarna,andas in djupt, håll andan och släpp ut.......
Ja då var hela överkroppen så stel att den nästan reste sig själv och jag jag bara försökte hinna med att andas rätt.
En tokstel hyperventilerande medelålders toka = jäpp det är jag det.

Men hon ger inte upp, fortsatt mental träning på schedulen och i morgon kväll första föreläsningen, samt att jag ska försöka hinna träna kroppen också.


Kyl och frys beställt nu.
Men kommer inte än på en vecka /tio dar.
Och ett sånt här blev det.
Dubbeldörrars, alltså extra bredd så jag kan få in en hel plåt om så önskas.

Inget ont som inte har nåt gott med sig alltså.
Har nämligen länge önskat mig en sådan kyl och nu får jag en, jippi.

Nu, lite slappning i soffan innan det är dags att hoppa i drömkanoten och sova sig till både styrka och skönhet :-).

Önskar eder alla en fin söndagskväll och en underbar kommande vecka.

Tjingelingen och Kramelikram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar