söndag 9 september 2012

Vecka trettiosex

Är snart slut och kan läggas till handlingarna.

Denna sista dag på veckan inleddes med att jag i morse körde Micke till stationen där han tog Köpenhamnspilen till Kastrup för vidare färd mot Houston.

Hundungarna och jag tog oss sedan en skön prommis i ett ohyggligt vackert sensommar/förhöst väder, vi travade runt i stadsparken/slottet och bara njöt och insöp allt vackert som vi passerade.
Mumma för själen.

Denna vecka har jag, som den minnesgode kanske minns, dragit i bromsen vad gäller mina slutarökakilon.
Ja beslutet togs några dagar innan, men startskottet gick i måndags med träning och föreläsning.
Har under veckan som gått testat flera olika träningsformer i hopp om att till slut hitta "min".

Styrkegympa, bodybalance, easyline, spinning och yoga har jag hunnit med och jag kan säga som så, en av de fem går fetbort och dom andra fyra ska jag köra denna vecka igen för att se hur det känns andra gången.

Bodybalance och yoga kändes bra för rygg och själ, easyline var skitroligt och jobbigt, spinning var sådär men förtjänar en chans till.
Alltså går styrkegympan bort.
Har ju ingen som helst kordination och det var mycket sånt där, har testat sånt förr och det slutar bara med att jag tappar takten, springer åt fel håll och trasslar ihop armar och ben.
Det är dessutom ett pass med redskap och gissa om det känns kul att tappa hantlarna på tårna.............

Så, nästa vecka blir det ytterligare test av ovannämnda sen får jag se om jag väljer ut nåt eller helt enkelt tar alla.:-)
Ambitionen är två,tre pass i veckan och sofar känns det som det borde funka.
Men bäst att inget vare sig säga eller lova, en gör så gött en kan.

Vikten kollas av i morgon - spännande.

Kramelikram på er kära allehopa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar