onsdag 12 september 2012

Än är det inte över

Det växer så det knakar i både växthus och faktiskt på friland.
Häftigt.
 
Kolla in
 
 
Chilisar i olika mognadsgrad
 
 
Visst är det snyggt?
 
 
Och här nedan kan man ana blomställningarna på min svarta lilla knubbiga chili, som jag dessvärre glömt namnet på.
Ska bli mycket spännande att följa den.
 
 
 
Tomater av olika färg, form och sort har jag fortfarande gott om.
 
 
Har man sett på maken.
Gurkplantan som jag trodde gjort sitt och som jag faktiskt tänkte klippa ned och slänga.
Gjorde inte det.
 
En enorm Salvia.
Helt fantastiskt vad det växt och brett ut sig.
Under/bakom står rosmarinen som skulle varit högre och större om den fått en chans.
Vet inte vad jag ska göra med all salvia, är ju inte en ört som jag använder sådär ofta.
Kanske torkar den och hänger i små buketter bara för prydnads skull.
Vill nån ha så.....
 
 
Också en stor surprise.
 
Fick en tomatplanta över i våras, slut på krukor & fullt växthus och gett till alla som ville ha.
Ok, gräver ned den ute och chansar, fast egentlgen var det en värmekrävande sort.
Tror alla minns "sommaren" - ingen större värme.
Daesto roligare då när man upptäcker denna, något bortglömda, snygging.
Kryllar av små fina tomater.
 
Åhh, vad kul.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar