söndag 16 september 2012

Hasaruntimysbrallandag

Visst är det märkligt.
När man får och kan ta sovmorgon då vaknar men kanonpigg i arla morgonstund-
Men
När man måste upp är det knappt man hör klockan och det är sååå himla segt att masa sig ur bingen.
 
En sån morgon var det i morse.
Men som den tjurskalle jag är så bara låg jag kvar och tvångsvilade och bara tvärvägra att kliva ur kojen.
Hade faktiskt bestämt mig för sovmorgon.
 
Vad jag däremot inte hade bestämt mig för det var att städa och organisera i garderoben.
Så blev det dock.
Iklädd mysbrallorna for jag så iväg för att inhandla lite bra och ha prylar till städ/organiserandet.
 
Och santa Maria säger jag bara.
Skulle nog inte dragit i gång det där stölleprovet vid närmare eftertanke.
 
 
 
En stor del av garderobsinnehållet ligger på sängen och måste således tas reda på.
 
Galgarna tog slut och inga bra lådor och ...dagen är slut och jag är fed up på rensande och fix.
 
Så jag kom ut ur garderoben, torka svetten ur pannan och tog ett djupt andetag och beslöt mig för att nocka av och fortsätta i morgon.
 
Under tiden jag "vilar" från garderoben så får jag klura ut hur jag ska få det funktionellt och smidigt.
 
Skulle helst av allt vilja ha en walk in closet men det faller liksom på själva ytan.
Visst funkar det att gå in, men då får jag stå still & hålla andan och då faller väl liksom hela ideén känns det som.
 
Nåväl, nu ska jag byta mjukbralla mot pyjamasdito och kolla lite tv.
 
Jo, ni kan aldrig gisssa vad jag hittade bland ett gäng tröjor.
Minns ni det här?
 
Oj, så glad jag blev.
Den har alltså glidit av då jag lade de nytvättade tröjorna i hyllan.
Allt som inte är stulet kommer tillbaka som gamla mormor sa.
 
 
 
Hasta la vista på er kära allehopa.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar