torsdag 27 september 2012

Kropp & själ

Man ska vara snäll mot sig själv och "mata" såväl kropp som själ.
Med vad, ja det är högst individuellt och kan skifta å det grövsta beroende på sinnesstämning, årstid, väder, ålder eller var man nu befinner sig i livet.

Jag har idag "matat mig" med ett viryayoga pass i min jakt på den yogaform som passar mig.
Kändes bra, men var såklart lite knöligt att hänga med eftersom det var första gången, men det är bara att komma igen och köra några fler pass.
Sen tidigare har jag testat Hathayoga och i ärlighetens namn märkte jag inte sådär stor skillnad.
Trots att yogan är skön så är nog trots allt bodybalance min favorit, det är en blandning av yoga, thaichi och pilates och passar mig ruskigt bra.
Nu behöver det ena inte utesluta det andra så jag fortsätter vidare med allt...., huvudsaken att det är kul och att mitt ryggonda hålls i schack.

Efter yogan for jag hem trött och lite mör, satte i gång bastun, skuttade in och bara njöt, svettades, njöt och svettades och sen en lång skön dusch som avslutades med en lyxig bodybutter innan det var dags att krypa i mjukkläderna.
Ja ni hör själva va.

Underbart.
Nu en kopp gott svartvinbärste i soffhörnet innan jag ska hämta maken vid tåget.

Tjingeling på er kära allehopa och du glöm inte att vara snäll mot dig själv, du är värd det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar