torsdag 29 november 2012

Flyt

Ja det får man väl kalla det för.
 
Telefonen ringer i arla morgonstund, jag svarar och i andra ändan finns snickarn som säger som så.
- Jag kan komma och börja med väggen i dag eftersom det regnar och då kan jag inte göra takjobbet jag hade inplanerat.
Och det var jag inte sen att nappa på såklart.
Vi avtalade en tid också fortgick jag med morgonbestyren.
 
Några ärenden senare och på väg hem.
Ska till att passera bänkskiveaffären, men gör aldrig det utan svänger av och parkar tuttan också travar jag in.
Lika bra att passa på när man är i krokarna också vill jag ha ögonkontakten med den "lille skurken" om det skulle uppstå nån form av polemik.
Nu gjorde det inte det, han var jättetrevlig och bara som sådär kom bänkskivan hem.....
Således kunde jag, efter lite trixande för att få in den i tuttan, fara hem med den efterlängtade inredningsdetaljen.
Nu bara händer allt, bitarna faller på plats likt ett pussel och ute regnar det, men vad gör väl det en dag som denna...
 
Nu är bänkskivan där den ska vara och jag är så glad att det riktigt spritter i kroppen.
 
 
 
Kolla!!!
Visst är den snygg.
 
Och se här vilken fiffig liten finess.
 
 
Taadaa.
Ett tryck och upp kommer det tre eluttag.

 
Och väggen uppsågad och redo för trikarn.
(vilket för övrigt är dagens enda aber, han kan inte komma förrän nästa vecka)
 

 
Men det gör inget.
Sätter upp teven sålänge också väntar vi på honom.
 
Nu gott folk blir det kulturtorsdag för undertecknad.
Författarafton på schemat, en styck vin och sprit skribent och en styck kokboksförfattare skall förtälja oss massa intressantheter i kväll.
Och eftersom jag är mer än normalt intresserad av mat och dryck kan ni förstå att jag ser fram emot evenemanget.
Rapport kommer by om by.
 
Kramelikram på er kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar