onsdag 28 november 2012

Jag sa

Här ska teven sitta och slog med näven på väggen.

Han hörde.

Här vill jag ha ett antenn och eluttag.

Blev så fel.

Och när jag väl såg det var dom ju liksom på plats.
Tänkte som så att, ja nu ska ju tv:n upp på väggen och då syns väl inte uttagen.
Fel igen.
Har nu testat snart en vecka och,,,,, nej det funkar inte.
Teven sitter på tok för högt, då vi satte den för att skyla uttagen som jag inte vill ska synas, får sån där "bionacke" efter en kväll framför burken och det vill jag icke ha.
Kan kanske vara bra för sällskapslivet då man inte orkar sitta för länge i den ställningen, men nej det går bort i alla fall, vill liksom välja själv.
Så, ringde snickaren i dag och nu, så snart tid finnes, ska väggen rivas upp och elen dras om och jag får det som jag vill.
Ska det göras, ska det göras ordentligt och som matte vill.
Basta.
Men visst är det boring, det går inte att sticka under stol med, såååå nära målet åsså två steg tillbaka.
Nåväl, så är det och inget att hänga läpp för.
Ytterligare ett sånt däringa i-lands problem som man egentligen ska hälla käft om, men......, ja ni hajjar.

Så lägger vi ytterligare en gråvädersdag till handlingarna och ingen bänkskiva i dag heller.
I morgon ringer jag den lille skurken också håller vi tummarna.

Kramelikram och tjingelingen



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar