måndag 5 november 2012

Man vet att det är måndag när man


  • Efter en usel natts sömn vaknar med en ruskig huvudvärk.
  • Drar upp rullgardinen och ser att det inte bara regnar, utan ösregnar sådär hårt från sidan liksom.
  • Tappar morgontidningen i en vattenpöl precis när jag lirkat ut den ur brevlådan och på hemväg halkar på ett av alla dessa miljarders hala löv som jag ännu inte fått upp från gårdsplan och knör till min redan stela rygg.
  • Fortfarande har huvudvärk trots inmundigande av painkillers.
  • Försöker få med hundarna ut på morgonkiss och dom vägrar gå - man får dra dom runt på promenaden.
  • Tror att det fortfarande är natt eftersom molnen är kompakta och mörka och vägrar skingra sig och släppa igenom ljuset.
  • Far inom stan för att gå på ett skönt bodybalancepass, som jag vet kommer lindra både rygg och huvud och som jag toklängtar efter, men får tji eftersom....jag,
  • Inte får plats på mitt pass, eller på gymmet överhuvudtaget, tror hela stan var där i kväll. Fullt överallt, inte ens ett skåp att uppbringa.

Och regnet, ja det bara faller och faller.

Tack och lov är den snart över, vänder blad och satsar på tisdagen istället.

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar