torsdag 22 november 2012

Man fyndar

Slipdamm i skåpen.
Bara gilla läget och plocka ur, rensa och torka rent.

Och ett och annat hittas vill jag lova vad sägs om bland annat tretton vattenflaskor av olika storlek?
Man kan tro att vi är en osedvanligt törstig familj, men det vete hunnan jag.
Om det är ett vanligt förekommande antal
flaskor i medelsvenssons kök, ja det vet jag inte heller.

Mer fynd var sexton fina förkläden av olika färg, form och modell.
Och det får man väl säga vara duktigt av en som hemma oftast jobbar utan.
Inte näns jag kasta nåt förkläde heller, dom är ju så fina och en del bär dessutom på många gamla minnen.

Får helt enkelt ge dom en bättre placering i mitt nygamla kök så dom blir mer lättillgängliga när det ska lagas o bakad hädanefter.

 
Renoveringsstatus ok - något försenade (som vanligt), men i morgon ska den sista färgen strykas på och några bland de sista spikarna slås i.
Sen är det bara att börja ........joppa, joppa, joppa.
Å vänta på bänkskivan.
 
Min egen status är
 

Men på uppåtgående.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar