tisdag 8 oktober 2013

BBD

Ja, Bad Back Day eller på ren svenska en "skitont i ryggen dag"
Nu är det bara som vanligt att gilla läget och ta en promenad vilket är bra för onda ryggar.
Så det har gjorts idag minsann.
Promenerats i det sköna vädret och bara njutit av allt det vackra som omger oss så här års.
Och tänk att just promenader, som jag gillar så mycket också är bra för onda ryggar, det är ju toppen.
 
 
Lite lättare trädgårdsfix av modell bära in några pelargoner på vinterförvaring i torpet blev det också. Inte för att det var nån brådska eftersom det fortfarande är så milt, men tar man det pö om pö så blir det klart till slut.
Och eftersom jag har en himla massa pelargoner kvar i trädgården, samt en massa annat att göra dänna uta så fick det bli en liten mjukstart i dag.
Sen när ryggen är bättre då blir det hårdköra av minsann.

 
En dag utan bak är ovanlig.
Går så in och bakar några kakor.
Blev en persikokaka, en blåbärskaka och en äpple och kardemummakaka som blev så jefla god att det mycket väl kan vara den godaste jag någonsin bakat och smakat.
Stoor smak av kardemumma, många ägg, smör och fina små bitar av hemäpplen rullade i socker och kanel - mumsich

 
Ja faktiskt blev den så bra att jag omedelbart gjorde ytterligare en.
Dubblade den här gången satsen och bakade av i långpannan vilket gav många goda fina rutor av den goa kakan.
Skulle kunna nedteckna receptet endera dagen om det skulle vara som så att intresse för en finfin och kalasgod kaka finnes.
Den passar lika bra till fikat som till desserten, då med en liten slurk vaniljsås eller en stooor gräddklick till, en riktigt bra allroundkaka med andra ord.
Och inte ett gram man riskerar att förlora heller, tvärtom man kanske kan lägga på sig några.
 
 
Och här står Texas och Tyson och spejar.........
Kanske kommer hon snart.

 
Trygg kan jag i vilket fall som helst känna mig med dom killarna sittandes/ståendes på stenen jämte tomtgränsen.
Jag hör om det kommer nån om man säger så.
 
 
Det här va la roligt.
Eller hur Farfar och ni andra som gillar sjöfart. :-) ?

2 kommentarer:

  1. Vill jättegärna ha receptet, tack! /Helene

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du måste ha en stor frys ;-)!! Tur att jag inte bor nära dig, då skulle jag besöka dig väldigt ofta, fast det är ju lite tråkigt också att jag inte gör..........
    Kramar
    Eva K

    SvaraRadera